Chémia a výtvarná výchova spolu? A to ako?
Publikované 04.10.2022 v 09:02 v kategórii Výchovno-vzdelávacie aktivity, prečítané: 104x
Nielen chlebom je človek živý... Kedy sa najem? Keď som hladný alebo keď mám mlsný hlad? Hlad poznáte – zaženiete ho poriadnym jedlom. Ale čo to je mlsný hlad? Keď mám chuť na dobrôtky :-) ALE Máme niekedy hlad po niečom inom? Po láske? Porozumení? Objatí? Pochvale? Dobrom slove? Zamyslenie na úvod...
Chorôbky zaúradovali i v našich radoch a tak sa nám stalo, že detí prišlo na stretnutie pomenej. Za to ale v dobrej nálade :-) Svoj čas sme sa rozhodli venovať kŕmeniu žalúdkov. No nič nie je zadarmo a viac nám chutí, keď sa o to zaslúžime. Preto sa deti na začiatku stretnutia vrhli na výrobu cesta na muffinky. Každý pridal nejakú tú ingredienciu do mixéra, ktorým bola naša Simonka :-)
Potom, keď prišiel čas na pečenie a s ním chvíľa voľna, posadali a políhali sme si v kaplnke. Veď pri učení mučení sa predsa nemusí vždy len sedieť :-D Sústredili sme sa na prezentáciu o tom, ako môže chémia súvisieť s výtvarnou výchovou. Že je to nezmysel? Ani veru nie. Po teoretickej časti venovanej pekárstvu, droždiu, kvásku a kypriacemu prášku, plus sme sa rozprávali i o pečení chleba a jeho pančovaní, sme vyskúšali zopár chemických pokusov. Pozreli sme si, ako je to s rozpustnosťou látok vo vode a ich inými vlastnosťami a založili sme vlastný kvások.
A ako je to teda v tomto prípade s tou spomínanou výtvarnou výchovou? Každý pekár je predsa umelec :-) Deti si z pripraveného sladkého kysnutého cesta sformovali vlastné chutnučké koláčiky. A že boli rôzne - každý podľa fantázie svojho tvorcu.
Než sa upiekli, zvýšil čas i na telesnú výchovu :-) Aby nám chutilo, čo sme upatlali, treba sa najskôr vybehať. Simonkina naháňačka spojená s matematikou deti dobre naladila; a potom nám už ostalo len dlho očakávané: Dobrú chuť :-)
Komentáre
Celkom 0 kometárov